سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرشتگان برای جویای دانش آمرزش می طلبند و هرکس در آسمان و زمیناست، برای وی دعا می کند . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا
تفاوت موضع لاریجانی پیرامون هولوکاست با موضع رهبری و رئیس‌جمهور
مورخ نیستم که درباره هولوکاست صحبت کنم

رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در چهل‌وپنجمین اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد، در حاشیه این اجلاس، پاسخ منفعلانه ای به پرسش یکی از حاضران داد.

به گزارش رجانیوز، یکی از حاضران، نظر رئیس مجلس را در مورد هولوکاست پرسید لاریجانی با اشاره به اینکه من در اجلاس قبلی به این سئوال پاسخ داده ام و گفتم مورخ نیستم، بیان داشت: من سیاستمدار هستم نه مورخ و لازم نمی دانم درباره این مسائل صحبت کنم. الان مسائل و مشکلات دیگری داریم اینکه مرتب به این موضوع حساسیت نشان می دهید نگران کننده است وگرنه راجع به این موضوع هم می توان صحبت کرد اما من نظری ندارم چون مورخ نیستم.

این پاسخ در حالی از سوی لاریجانی اظهار شده است که رئیس جمهور با طرح موضوع هولوکاست اساس موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه را برپایه این منطق که "اگر حتی چنین جنایتی علیه یهودیان توسط اروپایی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم رخ داده است، چرا باید تاوان آن را مردم فلسطین پس دهند؟" زیر سؤال برده و افکار عمومی دنیا را در این زمینه به شدت فعال کرده است.

با این حال، مشخص نیست تأکید بر این منطق و به چالش کشیدن مجدد اسرائیل از یک تریبون عمومی که احمدی‌نژاد بارها از این تریبون‌ها برای تقویت دیپلماسی عمومی و مفاهمه با ملت‌ها استفاده کرده است، چه نیازی به مورخ بودن و القاء پیام دو دستگی در میان مسئولان جمهوری اسلامی دارد.

همچنین رهبر انقلاب نیز تاکنون چندین بار، مسئله هولوکاست را مورد بحث قرار داده اند.

ایشان در سال 79 و در خطبه های نمازجمعه برای اولین بار با تأیید ضمنی نظرات روژه گارودی دانشمند تاریخ دان فرانسوی، از ضرورت آزادی دانشمندان غرب برای طرح نظراتشان در مورد تاریخ‌سازی صهیونیست‌ها دفاع کردند: «اگر یک نفر پیدا شد و علیه صهیونیسم حرف زد -مثل آن آقاى فرانسوى که چند جلد کتاب علیه صهیونیست‌ها نوشت و گفت این که مى‏گویند یهودیان را در کوره‏هاى آدم‏سوزى سوزاندند، واقعیت ندارد- طور دیگرى با او رفتار مى‏کنند! اگر کسى وابسته به سرمایه‏داران نباشد و مراکز قدرت سرمایه‏دارى نباشد، نه حرفش زده مى‏شود، نه صدایش به گوش کسى مى‏رسد و نه آزادى بیان دارد! آرى؛ سرمایه‏داران آزادند که به‏وسیله روزنامه‏ها و رادیوها و تلویزیونهاى خودشان، هرچه را که دلشان مى‏خواهد، بگویند! این آزادى، ارزش نیست؛ این آزادى، ضدّارزش است. مردم را به بى‏بندوبارى و به بى‏ایمانى بکشند؛ هرجا مى‏خواهند، جنگ درست کنند؛ هرجا مى‏خواهند، صلح تحمیلى درست کنند؛ هرجا مى‏خواهند، اسلحه بفروشند. آزادى یعنى این!

مقام معظم رهبری در افتتاحیه اولین کنفرانس بین المللی دفاع از مردم فلسطین در سالن اجلاس سران در تاریخ 4/2/80 نیز تأکید کردند: «اشغال این سرزمین براساس یک طرح چندجانبه، پیچیده و با هدف جلوگیرى از اتحاد و پیوستگى مسلمانان و پیشگیرى از تأسیس مجدّد حکومتهاى قدرتمند مسلمان بود. دلایلى در دست است که نشان مى‏دهد صهیونیست‌ها با نازیهاى آلمان روابط نزدیک داشتند و ارائه آمارهاى اغراق‏آمیز از کشتار یهودیان، خود وسیله‏اى براى جلب ترحم افکار عمومى و زمینه‏سازى براى اشغال فلسطین و توجیه جنایات صهیونیستها بوده است. حتى دلایلى در دست است که عده‏اى از اراذل و اوباشِ غیریهودىِ شرق اروپا را به نام یهودى به فلسطین کوچانیدند تا با پوشش حمایت از بازماندگان قربانیان نژادپرستى، یک حکومت معاند اسلام را در قلب جهان اسلام نصب کنند و پس از سیزده قرن، یک گسستگى بین مشرق و مغرب اسلامى ایجاد نمایند.»

ایشان در تاریخ 18/11/84 نیز به صراحت هولوکاست را افسانه خواندند و افزودند: آزادى بیان -که آنها دم از آن مى‏زنند- به آنها اجازه نمى‏دهد که در باب افسانه‏ى کشتار یهودیان -معروف به هولوکاست- کسى تردید بکند. در آن قضیه، جاى آزادى بیان نیست! در کشورهاى اروپایى، افراد زیادى -از دانشمند و محقق و مورخ و مطبوعاتى و غیره- از ترس جرأت نمى‏کنند تردیدى را که نسبت به این قضیه در دل‏شان هست، ابراز کنند. بعضى‏ها هم معتقدند قضیه از اصل دروغ است، اما جرأت نمى‏کنند بگویند؛ چون دیده‏اند هر کس بگوید، مجازات خواهد شد؛ زندان مى‏اندازند، تعقیب مى‏کنند، از حقوق محرومش مى‏کنند.

ایشان همچنین در تاریخ 8/10/85 و در ‍پیام به کنگره عظیم حج رفتار دوگانه غرب را در برابر آزادی بیان به شدت مورد انتقاد قرار دادند: «حمایت از اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلام و حتی افتراء و اهانت صریح بلندپایگان غربی ازقبیل پاپ به این آیین الهی و متقابلاً جرم شمردن تحقیق و تردید درباره‌ی هولوکاست و کیان صهیونیستی.»

منبع

 



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/11/21::: ساعت 12:15 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 28

بازدید دیروز: 371 کل بازدید :2488101

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<